FAQ

Hvor holder I til?

Vi har kontor i Århus. Her kan alle lagervare beses og bestillingsvare kan afhentes.

Er jeres ure ægte?

Ja! Alle vores ure kan verificeres hos urmager/forhandler efter eget valg (for egen regning).

Hvordan bestiller jeg et ur?

Du kan enten bestille direkte igennem vores hjemmeside eller på mail.

Kan et ur sendes?

Ja, alle vores ure kan sendes direkte til privatadresse/arbejdsplads. Alle forsendelser er forsikret.

Er i autoriseret forhandler af bestemte mærker?

Nej, vi er en uafhængig urhandel. Vi bestemmer selv, hvilke mærker/modeller vi fører, og vi er ikke underlagt bestemte prissætninger på urene.

Hvor får I jeres ure fra?

Vi opkøber de fleste af vores ure hos autoriserede forhandlere og grossister. Vi køber også brugte ure af private. Alle ure gennemgås og tjekkes inden salg.

Hvordan foregår betaling?

Ved bestillingsvare tages et depositum på 15%. Det resterende beløb betales først ved afhentning/forsendelse af uret. Lagervare betales ved afhentning/forsendelse.

Hvad gør jeg, hvis en fejl skal udbedres på fabriksgarantien?

De fleste producenter tilbyder verdensdækkende garanti, så uret kan indleveres overalt i verden. Når et ur indleveres hos pågældende forhandler, vil der ofte være en fragtomkostning til nærmeste servicecenter. Som kunde hos swisstime.dk kan du altid indlevere dit ur hos os, så står vi for alt, uden du får en regning på fragt eller lignede.

Hvordan kan I sælge nye ure billigere end forhandleren på strøget?

Vi opkøber ure til de bedst mulige priser hos autoriserede forhandlere indenfor EU. Rabatter opnås eksempelvis ved mængdekøb mm. Herudover er vi ikke underlagt bestemte prissætninger og vi har væsentlige lavere avancer.